Chocolate Chili con carne !


Idag testades det på någe nytt i köket :3!

Chili con carne med choklad! Det var en riktig höjdare faktiskt, fanns inte ens sås kvar i slutet av middagen...(:
Snabbt går det också, och inte mycket disk ;)

Chocolate Chili Con Carne

ca 60 min
12850 g nötfärs
121 gul lök
123 vitlöksklyftor
12½ röd chilifrukt
122 chipotle (jag hittade ingen, så jag tog ca 1½ tsk BBQ chipotle maringering ist)
124 msk tomatpuré
125 dl rött vin
121 dl konc kalvfond
121 burk vita bönor
121½ röd paprika
122 tsk råsocker
121 burk passerade tomater
1240 g mörk choklad
12salt
* Finhacka lök och vitlök och fräs med köttfärsen i rapsolja. Tillsätt 4 msk tomatpuré, strimlad chili och chipotle. Låt puttra några minuter.
* Tillsätt rödvin, fond, socker och passerade tomater. Låt koka på medelvärme ca 20 min.
* Häll i vita bönor. Bryt ner chokladen och blanda tills den smält ordentligt. Smaka av med salt.


Koettfaers!


Tre bra ingredienser för en lyckad chili con carne c: egentligen skulle det varit färsk chipotle i såsen, men det stod inte att finna, så det blev en god bbq-mix ist! Minst lika gott!






Puttra länge...


..och i med det hemliga vapnet. CHOC
OLAT..!

Servera denna utsökta rätt bröd och ev. creme fraiche!




Vad har du på hjärtat?

Comment here my dear:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0