Chokladkärlek!

Alla hjärtans dag är här! c:



Mysigt med lite värme och kärlek såhär mitt i iskylan tycker jag. Finns så mycket fint att baka till alla -dag, men man kan ju inte göra ALLT...

Hade velat göra geléhjärtan, men jag hann inte skaffa några ingredienser. Så för att visa min hur rar min klass är gjorde jag små chokladpraliner!

Vem tycker liksom inte om choklad?
:3
















Hallonchokladpraliner

ca 20 st
12100g mörk choklad
12100g ljus choklad
12½ paket frysta hallon
121/4-½ dl vispgrädde
12strösocker
12kakao
12hjärtströssel

* Placera ut pralinformar. Värm hallonen i mikron en snabbis. Strö lite strösocker över och rör ihop med vispgrädden.
* Smält chokladen över vattenbad. Rör ner hallonen, låt plattan vara på så att chokladen inte stelnar.
* Skeda försiktigt i formarna. Låt stå en stund. När du kan nudda ytan på pralinerna utan att det kladdar är det dags att garnera!
* Sikta över kakao och plutta dit små hjärtströsslar, ställ sen snabbt i kylen. Låt stå en liten stund i rumstemperatur innan servering.


Yummi yummi yummi I've got love in my tummi!

Formarna är från Lagerhaus, 39 riksdaler!

Mmmm...

Hjärtegott..!


Vad har du på hjärtat?

Comment here my dear:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0